הירוק היום ירוק מאד

כולם מדברים עליה, כולם מתלהבים ממנה, כולם מנסים להוסיף אותה למאכלים היומיומיים שלה אבל כשהם נשאלים מה הסוד הגדול של הספירולינה, רבים נאלמים ולא בדיוק יודעים מה לענות. האם באמת מדובר ב"super food" כמו שהבטיחו לנו?

אם גם אתם כבר הבנתם מזמן שהרבה לפני רפואה קונבנציונלית, עלינו לתחזק את הגוף שלנו באמצעות מזונות בריאים ועשירים במינרלים, הספירולינה היא אולי הדבר הבא עבורכם. אבל רגע, איך בעצם אוכלים את הדבר הזה? כדי לדעת קצת יותר לפני שאנחנו רצים ליהנות מהירוק – ירוק הזה, ריכזנו עבורכם כמה מיתוסים אודות ספירולינה ואת האמת אודותיהם.

ספירולינה – קצת עובדות

מה זה בעצם?

הספירולינה היא אצה. כן כן, כמו אלו שאתם רואים בתחתית הים בצלילה באילת או בכל מקום אחר. רק שלאצות הספירולינה יש יתרונות משלהן. מדוע? מדובר באצות שגדלו והתרבו בסביבה טבעית בלבד, המבוססת על מים מתוקים. התנאים הסביבתיים של הספירולינה הם שהפכו אותה לבעלת יתרונות משמעותיים.

מקור השם

מקור השם של הספירולינה לקוח מצורתה הייחודית. האצה הינה בעלת צורות של גדילים ספירליים מיקרוסקופיים – ומכאן שמה.

מזון על?

הספירולינה נחשבת לאחד מזני "מזונות העל". מזון על אין משמעותו מזון קסם כלשהו, אלא מאכל בעל ערך תזונתי גבוה מאד. זאת משום שכמות המינרלים, הוויטמינים, האנטיאוקסיטדנטים והאנזימים הרבים שהספירולינה מכילה הופכים אותה למזון ייחודי.

אצת ספירולינה

איך אפשר לצרוך את הספירולינה?

  • בכמוסות הנמכרות בבתי טבע ואפילו בבתי מרקחת
  • באבקות הנמכרות בבתי טבע
  • בהקפאה – ניתן כיום למצוא בסופרים

היתרונות הטמונים בספירולינה

אנרגיה ללא הפסקה

נוהגים לשתות אקסלים או לתדלק קפאין כדי למשוך עד סוף היום? תתרגלו לזריקת אנרגיה מהטבע. הספירולינה מלאה בכל טוב ומעניקה לגוף בוסט אנרגטי. אממה? היזהרו מצריכה מוגברת שכן תגלו שאתם לא מצליחים להרדם.

מפתחת את השכל

כן כן, מה ששמעתם. לספירולינה יש יכולת לפתח ולחזק, לתמוך ולהעצים תהלי של יצירת תאי גזע במוח. כמו כן, הספירולינה יעילה ביותר בניקוי הדם והכבד ובכך היא שומרת על בריאות מטבית.

בית מרקחת שלם

הספירולינה כוללת מגוון עצום של ויטמינים, מינרלים, אנטי אוקסידנטים, ועוד. ביניהם תמצאו סידן, אבץ, מגנזיום, ויטמינים מקבוצת B, חומצת גמא לינולאית, בטא קרוטן ועוד. אם אתם זקוקים לחלבון, ודאי תופתעו לשמוע שהספירולינה מכילה בתוכה לא פחות מ-70% חלבון.

משקה ספירולינה

מינימום דלקות

חורף? קטן עליכם. הספירולינה הינה בין המאכלים המחזקים של החורף. הודות להשפעה אנטי דלקתית הספירולינה מעכבת את שחרור הורמון האנטי היסטמין, תהליך המונע הידבקות במחלות דלקתיות ותומך בפעילותה של המערכת החיסונית. אתם יכולים לשכוח מנזלת, גרד ואדמומיות לקראת החורף ולהבטיח לעצמכם מקסימום כרבולים שמיכתיים מהנים.

פותחת פקקים

שונאים לעמוד בפקקים? טוב, מי לא. מחקרים מלמדים כי הספירולינה מסייעת בניקוי רעלים ופסולת מהגוף וכן בהסדרה של פעילות המעיים. הספירולינה מסייעת לחדש את אספקת הדם לחלקי הגוף השונים, בהובלת חמצן ותחזוקה נכונה במצבים של אנמיה.

מניעת מחלות

מחקרים רבים מוכיחים שוב ושוב כי צריכה קבועה של ספירולינה תומכת משמעותית בהתמודדות עם תהליכי חמצון. הספירולינה מכילה לא פחות מ-2,250 יחידות של SOD, קרי נוגדי חמצון רבי עוצמה אותם מייצר הגוף. עם השנים, נוגדי חמצון אלו הולכים ופוחתים בגופנו באופן טבעי ואילו הספירולינה ממשיכה בתחזוקה השוטפת שלהם.

צריכה קבועה של הספירולינה מסייעת בהורדת אחוזי שומנים בדם על ידי השפעה על המטבוליזם של הגוף. הספירולינה מעוררת, אידאלית לשימוש ספורטיבי, לחיזוק מערכת החיסון והתמודדות עם מחלות, מניעת מחלות קשות ופיתוח חסינות בפני דלקות שונות.

חשוב לדעת

כמו בכל סיפורי האגדות, גם כאן יש כמה עניינים שצריך להיזהר מהם:

  • רצוי להימנע מנטילת ספירולינה לפני השינה משום שהיא עלולה לעורר.
  • חשוב לדעת ממי קונים ספירולינה. יצרנים רבים יכולים להיות חובבנים ולא מוסמכים בתחום.
  • למרות היותה בעלת הצלחה רבה בתחום מניעת המחלות, עדיין נערכו מעט מאד מחקרים בתחום.